Sympozium
17. - 19. června 2016
Univerzitní kino Scala (Moravské náměstí 3)
Ve dnech 17.-19. června 2016 proběhne třídenní cyklus přednášek a prezentací světově významných tvůrců a teoretiků designu.
Sympozium nabídne možnost seznámit se s osobnostmi grafického designu, s jejich prací a názory a bude též příležitostí k osobním rozhovorům a kritické diskusi.
Moderuje Oliver
Klimpel.
Designér Oliver Klimpel pobýval více než 15 let
pracovně v Londýně, v současné době žije v Berlíně. Autorsky
zpracoval mnoho projektů publikací a vizuální identity ve Velké
Británii i v dalších zemích. Ve své práci kombinuje designérské
projekty s výzkumnou prací v oblasti vizuální kultury a umění.
Často publikuje a přednáší v různých zemích. V letech 2008-2015 v
rámci svého působení na Akademii výtvarných umění v Lipsku provedl
komplexní reorganizaci kurzu Systém - Design. V nedávné době začal
na pozvání Centra současného umění v Tchaj-peji zpracovávat
výzkumný projekt grafického designu, jehož záměrem je analyzovat a
aktivně a kriticky definovat identitu uměleckých a kulturních
organizací. V květnu zahajuje v Tokiu projekt zaměřený na narativní
struktury.
Kapacita přednáškového sálu je omezena, předchozí registrace online nutná.
Program:
Pá, 17. červen
10.30 Úvod
Radim Peško, Tomáš Celizna, Adam Macháček
11.00 Emily
King
Emily King žije v Londýně a je historička designu se specializací
na grafický design. Vystudovala filozofii a ekonomii, magisterský
titul získala v oboru historie designu s diplomovou prací o
filmových titulcích; ve svém PhD se zaměřila na design písma v
kontextu digitální revoluce. Od té doby píše, připravuje výstavy a
příležitostně také přednáší. Mezi její publikace patří monografie o
Peteru Savilleovi, M/M Paris a o legendě mezi art directory
padesátých let Robertu Brownjohnovi. Z výstav uveďme Quick, Quick,
Slow: graphic design and time', kterou kurátorsky připravila pro
lisabonské bienále designu Experimenta, a samostatné přehlídky
Alana Fletchera a Richarda Hollise. Přispívá do různých časopisů,
mimo jiné do Frieze, The
Gentlewoman, Plant a Apartamento.
Postupně rozšiřuje významovou sféru svého zájmu o design, takže
její současné projekty se týkají i jídla, vůní, odívání a
literatury.
12.00 Jon
Sueda
Jon Sueda je původem z Havaje a designu se věnuje všude mezi
Honolulu a Holandskem. V roce 2002 získal magisterský titul v oboru
grafický design na CalArts, potom se stal interním designérem na
North Carolina State University a následovala praxe v nizozemském
Studio Dumbar. V roce 2004 založil Sueda designové studio Stripe,
které se zaměřuje na design publikací a výstav pro umělecké a
kulturní subjekty. Působí také jako koeditor časopisu
Task Newsletter, a spolupořadatel akcí AtRandom. V
roce 2007 se přestěhoval do oblasti San Franciska, kde sedm let
působil jako vedoucí designu na CCA Wattis Institute for
Contemporary Arts; v současnosti vede magisterský program designu
na California College of the Arts. K jeho nedávným výstavním
projektům patří Práce z
Kalifornie při 25. mezinárodním bienále grafického
designu Brno a All Possible
Futures v SOMArts Cultural Center v San
Francisku.
14.30 Wayne Daly a
Adrien Vasquez
Police pro Lothara
Grafický designer Wayne Daly (IE) žije a
pracuje v Londýně a ve své praxi se zaměřuje zejména na publikace,
ediční činnost a vizuální styl. K jeho nedávným projektům patří
katalog pro významnou výstavu v Hayward Gallery Carsten
Höller: Decision (2015), kniha Shumona Basara, Douglase
Couplanda a Hanse Ulricha Obrista The Age of
Earthquakes pro nakladatelství Penguin (2015) a vizuální
styl pro irský pavilon autora Seana Lynche_ Adventure: Capital_ na
benátském bienále 2015.
Patří ke spoluzakladatelům vydavatelské značky Bedford Press při
School of Architecture Asociace architektů, která vydává knihy a
e-knihy na rozhraní mezi architekturou, výtvarným uměním, grafickým
designem a teorií. S nakladatelstvím spolupracují umělci Gustav
Metzger, Joseph Grigely, Emma Smith a Can Altay, architekti Kersten
Geers, Jack Self a Shumi Bose, fotografové Giovanna Silva a Bas
Princen a další. Bedford Press se často prezentuje na mezinárodních
knižních veletrzích, jako je Veletrh uměleckých knih v newyorkském
muzeu MoMa PS1, Veletrh uměleckých knih Los Angeles v muzeu MOCA a
Miss Read v KW Institutu současného umění v Berlíně.
Jeho texty byly publikovány v časopisech AA Files, The
National Grid a A Circular; přednáší na
různých školách a v institucích ve Velké Británii i ve světě, jako
například na Royal College of Art, Werkplaats Typografie,
Whitechapel Gallery, v Asociaci architektů a na Americké univerzitě
v Bejrútu.
V roce 2015 se na pozvání Švýcarského federálního úřadu pro
kulturu podílel jako konzultant na výběru autora výtvarného řešení
výstavy a publikace Nejkrásnější švýcarské
knihy roku 2016.
Grafický designér a typograf Adrien Vasquez (Francie) působí v
Londýně a spolupracuje s Johnem Morganem. Vlastními texty a
překlady přispíval do časopisů .txt, Azimuts a From-To.
15.00 Vít
Havránek
Vít Havránek (1971) kurátor, teoretik umění a organizátor. Od roku
2002 pracuje jako ředitel iniciativy na podporu současného
umění tranzit.cz. Předtím
pracoval jako kurátor Galerie hlavního města Prahy a Národní
galerie v Praze. Je spoluzakladatelem skupiny pas (produkce aktivit
současnosti spolu s Tomášem Vaňkem a Jiřím Skálou).
Byl kurátorem a spolukurátorem řady výstav, mimo jiné: -Ján
Mančuška, První retrospektiva, GHMP, Muzeum Sztuki Lodz, MG v
Brně; _Report on the Construction of a Spaceship Module, New
Museum HUB, New York; Adaptation, Steirischer
Herbst; Manifesta 8, The European Biennial for
Contemporary Art, Murcia, Cartagena; Monument
Transformace, 2007-2010, Centro Monthermoso, Vitoria; GHMP
Praha; Le Plateau, Paris, ad.; tranzit - Auditorium,
Stage, Backstage, Frankfurter Kunstverein, Jiří
Kovanda, DUMB Brno; Otto Piene, GHMP;akce,
slovo, pohyb, prostor, GHMP Praha.
Editor a spolueditor knih Eva Koťátková, Obrazový atlas
dívky, která…, Ján Mančuška, První inventura;
H.U. Obrist Czech Files; Atlas to Transformation;
Autobiographies; The Need to Document, Lanterna Magika; action,
word, movement, space, autor textů v knihách a časopisech (The
Green Room, Springerin, Manifesta Journal, ad.). Působil na VŠUP v
Praze a North Carolina University, Prague Institute, jako host
přednášel a účastnil se diskusí na MIT Boston, Amsterdam
University, Documenta 12, Museum of Modern Art Warsaw, ad.
16.00 Guus
Beumer
Guus Beumer vystudoval společenské vědy; od ledna 2013 je
ředitelem Het Nieuwe Instituut. V osmdesátých letech pracoval jako
novinář pro periodika Avenue, Marie-Claire a HP-De Tijd, v
devadesátých letech působil jako art director módních domů orson +
bodil a SO. Od roku 2005 zastával v Maastrichtu funkci ředitele
domu současné kultury Marres a Bureau Europa/NAiM.
So, 18. červen
10.00 Anuschka Blommers,
Niels Schumm
Anuschka Blommers (1969) i Niels Schumm (1969) studovali na Gerrit
Rietveld Academie v Amsterdamu. Pracují společně od roku
1998.
Blommers a Schumm zpochybňují status quo v módní fotografii tím,
že se pohybují v šedé zóně mezi módou, uměním a fotografií, mění
úhly pohledu a kličkují mezi různými významy. Vyvolávají tak pocit
nejistoty, kdy se celý obraz může převrátit vzhůru nohama působením
jediného výrazu nebo malého detailu.
Jejich fotografie vycházejí v časopisech jako Fantastic Man,
Gentlewoman, Another Magazine, Purple, Interview, ID, Dazed &
Confused a NY Times Magazine. Výstavy jejich prací se konají v
muzeích a galeriích, například v amsterdamském Stedelijk Museum,
Groninger Museum, Foto Museum Foam, Schirn Kunsthalle Frankfurt,
ICA v Bostonu a Deichtorhallen v Hamburku.
11.00 Kiyonori Muroga, Ian
Lynam
Kiyonori Muroga je povoláním redaktor, spisovatel a pedagog.
Po absolutoriu na tokijské univerzitě pracuje od roku 1999 jako
redaktor časopisu IDEA, knih o grafickém designu, typografii i
vizuální kultuře publikuje články s touto tematikou. Přednáší na
několika školách designu, jako je MEME Design School, Musashino Art
University a Tokyo University of the Arts.
Ian Lynam působí v Tokiu jako designér na pomezí mezi
grafickým designem, výukou designu a výzkumem v oblasti designu.
Pochází z New Yorku, bakalářský titul v oboru grafického designu
získal na Portland State University a magisterský (ve stejném
oboru) na California Institute of the Arts, Los Angeles. Je
kmenovým pracovníkem a předsedou magisterského programu grafického
designu na Vermont College of Fine Arts a také kmenovým pracovníkem
Meme Design School a Temple University v Japonsku. Je jedním ze
zakladatelů online kritického kulturního časopisu
Néojaponisme.
12.00 Manuel
Raeder
Manuel Raeder založil Studio Manuel Raeder a vydavatelství
BOM DIA BOA TARDE BOA NOITE, které působí v Berlíně a v Mexico
City. Tvorba studia zahrnuje nejrůznější formáty a zkoumá hranice
mezi výstavami, drobnými tisky, knihami, designem písma,
editorstvím, publikováním až po design nábytku; přistupuje k nim
jako k nosičům informací či k experimentálním nástrojům, které mají
dokumentovat nebo vyzdvihnout určitý narativ. Studio dlouhodobě
spolupracuje s umělci, k nimž patří BLESS, Eran Schaerf, Mariana
Castillo Deball, Haegue Yang, Nora Schultz, Leonor Antunes, Abraham
Cruzvillegas, Danh Vo a Sergej Jensen. Vytváří komunikační
strategii a grafickou identitu několika kulturních institucí, např.
Kölnischer Kunstverein (2007-2011), Para Site, Hong Kong
(2013-2014); k.m, Kunstverein Mnichov (2010-2015) a Artists Space,
New York (od roku 2009). V roce 2011 založil Raeder společně s
Manuelem Gollerem vydavatelství BOM DIA BOA TARDE BOA NOITE (ten ho
však v roce 2014 opustil). Od té doby provozuje nakladatelství
Studio Manuel Raeder, které v současnosti tvoří Migle Kazlauskaite,
Enno Pötschke, Manuel Raeder a manažerka Annette
Schryen.
14.30 Denisa
Kollárová, Anna van Lingen
Nástroje pro fantazii
Denisa Kollarová žije a pracuje v Amsterdamu, kde začala po
absolvování Gerrit Rietveld Academie v roce 2013 spolupracovat s
Annou van Lingen. Zajímá se o důsledky chátrání, veřejný prostor,
sociální architekturu, urbanistiku a městskou utopickou
architekturu. Výsledkem její neutuchající zvědavosti je řada knih,
výstav a přednášek. K právě probíhajícím projektům
patří Seventeen Playgrounds, Under My Own
Construction Of Ruins a Migration Of Form.
Grafická designérka Anna van Lingen se zabývá řadou vlastních
nezávislých projektů zaměřených na městské plánování, architekturu
a stárnutí měst a budov. V současnosti úzce spolupracuje s Denisou
Kollarovou na projektu, jehož cílem je studium dětských her a
prostoru pro hry. Počátkem roku 2016 svůj výzkum zúročily v knize
Seventeen Playgrounds, průvodci dětskými hřišti vybudovanými v
centru Amsterdamu podle návrhu Alda van Eycka, který vydalo
nakladatelství Lecturis. Anna van Lingen v roce 2013 absolvovala na
Gerrit Rietveld Academie a dnes žije a pracuje v Amsterdamu.
15.00 Jean-Marie
Courant
Grafický designér, narozený v roce 1966, žije a pracuje v
Paříži. Věnuje se edičním projektům a vizuálnímu stylu. Přednáší o
grafickém designu a je vedoucím magisterského programu na Ecole des
Beaux-Arts v Lyonu (Francie).
16.00 Český
sen
Český sen je název českého dokumentárního filmu,
který měl premiéru v únoru 2004. Tvůrci ho označují slovy: "první
česká filmová reality show", celovečerní film o přípravě reklamní
kampaně a otevření hypermarketu, který ve skutečnosti neexistoval.
Obnovená premiéra.
Projekce filmu (v češtině s anglickými titulky, 90 min.)
Ne, 19. červen
10.00 Goda Budvytyté, Ines
Cox, Anna Haas, Corina Neuenschwander
Goda Budvytytė, grafická designérka z Litvy, v současné době
provozuje svoji praxi mezi Amsterdamem, Bruselem a příležitostně i
v dalších městech. V roce 2008 promovala na Gerrit Rietveld
Academie (Amsterdam, NL) a v následujícím roce působila na škole
Werkplaats Typografie, kterou ukončila magisterským titulem (2011).
Její práce zahrnuje celou škálu formátů v kulturní oblasti a
zaměřuje se na způsob, jak vyjádřit různé obsahy prostřednictvím
knih, tiskovin, vizuálních stylů, designu výstav a dalších
čitelných způsobů vyjádření. Při realizaci svých projektů úzce
spolupracuje s umělci, kurátory, fotografy, architekty i jinými
designéry; často se věnuje editorskému designu.
Ines Cox je nezávislé studio grafického designu se sídlem v
Antverpách, založené v roce 2014. Ines Cox absolvovala Luca School
of Arts (Gent) v roce 2009 a svůj druhý magisterský titul získala
na škole Werkplaats Typografie (Nizozemsko) v roce 2011. Zhruba v
roce 2010 založila společně s Lauren Grusenmeyer studio Cox &
Grusenmeyer. Po pěti letech společné práce spustila Ines Cox svou
samostatnou praxi, která nyní zahrnuje široké spektrum projektů,
jako například design knih a tiskovin, design výstav, firemní
vizuální styl, design webových stránek, instalace, přednáškovou
činnost a workshopy. K jejím zákazníkům patří nezávislí umělci a
galerie, firmy, školy i muzea. V roce 2014 začala vyučovat
typografii na Královské akademii v Antverpách.
Anna Haas pracuje v Curychu jako grafická designérka a
ilustrátorka ve svobodném povolání. Po absolutoriu na HSLU v roce
2007 pracovala v Berlíně jako ilustrátorka na volné noze. V letech
2009-2011 působila na škole Werkplaats Typografie, kde získala v
roce 2011 magisterský titul. Pracovala v Belgii, Německu a
Nizozemsku, pro založení vlastního studia si v roce 2011 zvolila
Curych. Působí v různých kulturních oblastech, zaměřuje se zejména
na knižní design a editorské ilustrace. Od roku 2014 přednáší na
katedře vizuální komunikace Vysoké školy užitých věd a umění v
Lucernu (HSLU - Hochschule Luzern).
Corina Neuenschwander působí jako grafická designérka v
Curychu; v roce 2014 zde společně se Simone Koller založily ateliér
grafického designu Studio NOI. Po absolutoriu na Vysoké škole umění
v Curychu (2006) pracovala jako samostatná designérka v londýnském
studiu Value & Service (2007-2009) a jako nezávislá designérka
v Londýně, Amsterdamu a New Yorku. V letech 2010-2012 působila na
škole Werkplaats Typografie v Arnhemu, kde získala magisterský
titul. Práce Coriny Neuenschwander zahrnuje editorský design,
vizuální styly, digitální aplikace a design výstav v oblasti umění,
kultury a obchodu. Dvakrát získala ocenění v rámci Swiss Design
Award, byla nominována na cenu INFORM: Award for Conceptual Design
a dostala se do užšího výběru na cenu Walter Tiemann
Award.
11.00 Wayne Daly, Jan
Nauta
Cedric Price Works
Grafický designer Wayne Daly žije a pracuje v Londýně a ve své
praxi se zaměřuje zejména na publikace, ediční činnost a vizuální
styl. K jeho nedávným projektům patří katalog pro významnou výstavu
v Hayward Gallery Carsten Höller:
Decision (2015), kniha Shumona Basara, Douglase Couplanda
a Hanse Ulricha Obrista The Age of
Earthquakes pro nakladatelství Penguin (2015) a vizuální
styl pro irský pavilon autora Seana Lynche_ Adventure: Capital_ na
benátském bienále 2015.
Patří ke spoluzakladatelům vydavatelské značky Bedford Press při
School of Architecture Asociace architektů, která vydává knihy a
e-knihy na rozhraní mezi architekturou, výtvarným uměním, grafickým
designem a teorií. S nakladatelstvím spolupracují umělci Gustav
Metzger, Joseph Grigely, Emma Smith a Can Altay, architekti Kersten
Geers, Jack Self a Shumi Bose, fotografové Giovanna Silva a Bas
Princen a další. Bedford Press se často prezentuje na mezinárodních
knižních veletrzích, jako je Veletrh uměleckých knih v newyorkském
muzeu MoMa PS1, Veletrh uměleckých knih Los Angeles v muzeu MOCA a
Miss Read v KW Institutu současného umění v Berlíně.
Jeho texty byly publikovány v časopisech AA Files, The
National Grid a A Circular; přednáší na
různých školách a v institucích ve Velké Británii i ve světě, jako
například na Royal College of Art, Werkplaats Typografie,
Whitechapel Gallery, v Asociaci architektů a na Americké univerzitě
v Bejrútu.
V roce 2015 se na pozvání Švýcarského federálního úřadu pro
kulturu podílel jako konzultant na výběru autora výtvarného řešení
výstavy a publikace Nejkrásnější švýcarské
knihy roku 2016.
Jan Nauta (1982, Rotterdam) je architekt a organizátor, který
působí střídavě v Londýně a Rotterdamu. V roce 2012 založil Studio
Nauta, projekční a výzkumnou organizaci zabývající se přetvářením
prostoru. Studio se specializuje na projekty, které určují nové a
na zakázku koncipované působení mezi lidmi a prostorem. Studio
nabízí fyzické návrhy a projekty, strategická a programová řešení.
Studio Nauta pracuje v oblasti architektury, urbanizmu, geografie,
médií a kultury. Studio operuje jako společná síť pro transformaci
prostoru, která podporuje a prosazuje změnu prostřednictvím
designu, výzkumu a psaného projevu.
Jan Nauta studoval na Univerzitě aplikovaných věd v Amsterdamu
(BArch - Ing.) a absolvoval studium architektury na Architectural
Association's Diploma School v roce 2011 (AAdipl), kde získal cenu
AA. Byl nominován na vyznamenání AA Diploma Honours, cenu Dennise
Sharpa za písemný projev a získal prestižní stáž v nizozemské
Nadaci pro vizuální umění, design a architekturu.
V minulosti Nauta pracoval pro Markuse Miessena v Berlíně, působil
jako výzkumný pracovník v AA a konzultant Beyond Entropy pro
bienále v Benátkách 2010 a 2012. Je spoluzakladatelem agentury
Public Occasion Agency a hostujícím vyučujícím na Akademii
architektury v Rotterdamu.
Jan Nauta je také hostující kritik a přednášející v různých
institucích, jako je AA, Bartlett, Univerzita v Cambridge a
Institut Berlage. Přispívá do různých publikací jako autor a
editor, např. Cosey Complex (ICA London, 2010), Architecture
d'Aujourd 'hui 378 (Archipress & Associés, 2010), Manifest
(Bedford Press, 2009), Cedric Price Ephemera (AA, 2011),
Architecture on Display 2 (AA, 2011), Waking Up From The Nightmare
of Participation (Expodium, 2011) a Critical Spatial Practice
(Sternberg, 2012).
Jan Nauta je registrovaný architekt v Nizozemsku.
12.00 Zdeněk Ziegler v
diskusi s Alanem Zárubou
Zdeněk Ziegler (1932) vystudoval architekturu na ČVUT v
Praze. První zakázky v oblasti grafického designu realizoval na
konci padesátých let. V roce 1963 vznikl první z řady filmových
plakátů - Křik. V následujících letech
spolupracoval s mnoha režiséry, mimo jiné s Jaromilem Jirešem,
Františkem Vláčilem, Karlem Zemanem, Karlem Kachyňou, Jiřím
Menzelem. Za plakátovou tvorbu získal například čestné uznání
Typomundus v Montrealu, ceny na Mezinárodní výstavě filmového
plakátu v Karlových Varech, Bienále Brno, ocenění Zlatý a bronzový
Hugo na Mezinárodním filmovém festivalu Chicago, čestné uznání v
soutěži The Hollywood Reporter Annual Key Award, medaili na
Mezinárodní soutěži filmových plakátů v Colombu. Kromě plakátové
tvorby je mimo jiné autorem stovek knižních úprav, edic, katalogů a
bibliofilií, řady grafických řešení výstav, návrhů poštovních
známek, logotypů a firemních identit. V letech 1990-2005 působil na
Vysoké škole uměleckoprůmyslové jako profesor a rektor, jako
pedagog hostoval na univerzitách v Mainzu, Stuttgartu, Paříži či
Istanbulu, získal čestný doktorát Miami University. Od roku 2006
vyučuje grafický design na Ústavu umění a designu Západočeské
univerzity v Plzni.
Grafický designér, art director a odborný publicista,
absolvent ČVUT (1989) a London College of Printing (MA,1999),
pedagog UMPRUM od roku 2003. Člen Typo Design Clubu, ATypI (od roku
2004), ADC (od roku 2014), Promax BDA (od roku 2012) a
Organizačního výboru Mezinárodního bienále grafického designu Brno
(2003-2010, od roku 2015). Od roku 1996 se věnuje grafickému
designu knih a katalogů, návrhům plakátů a informačních systémů
výstav a kongresů, firemnímu, interaktivnímu designu, TV a motion
designu. Je aktivní také v odborné publikační, kurátorské a
nakladatelské činnosti ve vlastním studiu Alba Design Press (dříve
Alba studio). Po studiích ve Velké Británii působil na pracovní
stáži v holandském multidisciplinárním studiu Total Design
Amsterdam (2001-2002). V letech 1996-2003 působil také jako
šéfredaktor časopisu pro grafickou úpravu Deleatur. V letech
2007-2011 pracoval jako hlavní designér vizuální prezentace a
vizuálního stylu ČT24 a ČT4 v České televizi. Od roku 2012 působil
ve stejné pozici na TV Nova a v roce 2014 se stal kreativním
ředitelem Skupiny Nova.
Získal řadu ocenění, např. cenu Typo Design Clubu (1998), cenu
Design Prestige na 21. mezinárodním bienále v Brně (2004), cenu za
propagaci designu v Národní soutěži Vynikající výrobek roku (2005),
nebo Golden Award za TV promo a design na Promax BDA Europe (2016).
Účastní se mezinárodních odborných sympozií a konferencí a jednání
odborných porot národních a mezinárodních soutěží grafického
designu.
14.30 Émilie Ferrat,
François Girard-Meunier
Muzeum malování podle čísel
Émilie Ferrat (nar. 1992, Paříž) je grafická designérka. V roce
2015 absolvovala amsterdamskou Gerrit Rietveld Academie a zajímá se
mimo jiné o to, jakým způsobem se vytváří, produkují a šíří obrazy
a příběhy. Zaměřuje se také na různé typy zobrazovacích postupů,
jejich využívání a dekontextualizaci /rekontextualizaci. V
současnosti působí v nizozemském Amsterdamu a k jejím
spolupracovníkům patří François Girard-Meunier.
Grafický designér François Girard-Meunier (nar. 1990, Montréal) v
roce 2015 absolvoval amsterdamskou Gerrit Rietveld Academie.
Soustředí se mimo jiné na vizuální kulturu, hlavně na otázky
autorství a zastupování. Nedávno dostal v rámci projektu Call for
Captions (podporovaného nadací Andrew Mellon Fund) pozvání na stáž
do Kanadského centra pro architekturu (Canadian Center for
Architecture). V současnosti působí v Amsterdamu a spolupracuje
například s Émilie Ferrat.
15.00 Jamie
Shovlin
Jamie Shovlin se narodil v roce 1978 v Leicesteru a v roce
2003 absolvoval Royal College of Art. Jeho nekompromisní a
racionální vyjadřování sebejistě kombinuje komplexní koncepty a
hravost se širokým spektrem různých textur a technik, vtahujících
diváky do atmosféry plné náznaků a asociací. Z jeho dosavadních
výstav jmenujme Hiker Meat 2014,
Cornerhouse, Manchester a MACRO, Řím, How most of
what you know is reconstruction 2013, Southampton
City Art Gallery, Various
Arrangements 2012, Haunch of Venison, Londýn
a In Search of Perfect Harmony, Tate
Britain, Londýn.
16.00 Hiker Meat - Rough
Cut (Expanded Version)
Hiker Meat je film fiktivního italského režiséra
Ježíše Rinzoliho. Umělec Jamie Shovlin představuje svoji verzi tzv.
'exploitation' filmu, vyznačující se estetikou nízkého rozpočtu s
využitím hororových prvků, stylu, který se rozvíjel od 60. do
začátku 80. let 20. století.
Projekce filmu (v angličtině, 90 min)
Jamie Shovlin se narodil v roce 1978 v Leicesteru a v roce
2003 absolvoval Royal College of Art. Jeho nekompromisní a
racionální vyjadřování sebejistě kombinuje komplexní koncepty a
hravost se širokým spektrem různých textur a technik, vtahujících
diváky do atmosféry plné náznaků a asociací. Z jeho dosavadních
výstav jmenujme Hiker Meat 2014,
Cornerhouse, Manchester a MACRO, Řím, How most of
what you know is reconstruction 2013, Southampton
City Art Gallery, Various
Arrangements 2012, Haunch of Venison, Londýn
a In Search of Perfect Harmony, Tate
Britain, Londýn.
Změna programu vyhrazena.
Více informací naleznete zde.
Kontakt Bienále Brno - Sympozium
PhDr. Miroslava Pluháčková
Moravská galerie v Brně
Husova 18, CZ-662 26 Brno, Česká republika
+420 532 169 160
miroslava.pluhackova@moravska-galerie.cz